image

"Musimy pielęgnować swoją kulturę, musimy pamiętać o swojej historii, musimy pamiętać o swojej tożsamości. Tożsamości ciekawej, niepowtarzalnej, na którą złożyły się nasze skomplikowane dzieje."

 

Koronawirus - to powinieneś wiedzieć!

Ładowanie...

Dzień Języka Ojczystego

Dzień Języka Oj...
Dzień Języka Ojczystego Dzień Języka Ojczystego
   

Obchody tego niecodziennego święta przypadającego na dzień 21 lutego przygotowała w naszej szkole pani Justyna Mazurkiewicz. Rozpoczęliśmy je od obejrzenia prezentacji multimedialnej na temat ojczystego języka. Znalazły się w niej liczne ciekawostki o języku polskim oraz historia ustanowienia Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego, który dla milionów ludzi na świecie ma szczególne znaczenie. Przypomina, iż dbałość o język ojczysty, znajomość jego zasad to także piękne świadectwo miłości do rodzinnego kraju. Po teoretycznym wprowadzeniu nadszedł czas na praktyczne działania. Rozpoczął je turniej klas IV-VIII pod hasłem "Jak dobrze znasz język polski?". Najpierw wychowankowie rozwiązywali krzyżówkę z przysłowiami, a następnie poprawiali tekst, w którym znalazły się błędy językowe często popełniane przez uczniów. W trzeciej konkurencji turnieju pojawiły się łamańce językowe, w następnej związki frazeologiczne, a w ostatniej quiz wiedzy o języku polskim. Polonistyczne potyczki wygrała klasa VI, drugie miejsce zajęli ósmoklasiści, a trzecie uczniowie klasy siódmej.

"Polszczyzna jest piękna, ponieważ szeleści jak jesienne liście, 
skrzypi jak mróz zimową porą, świszczy jak wiosenny wiatr, 
ale i tak rozgrzewa nas niczym lato ortografią i interpunkcją!"

Nauka i zabawa z kodami QR

IMG 2348

"Zabawa jest nauką, nauka zabawą. Im więcej zabawy, tym więcej nauki"  /G. Doman/

Z okazji walentynek nasi uczniowie mieli okazję zagrać w ulubione planszówki. Po emocjonującej dogrywce mistrzem gier planszowych został Szymon Szpak z klasy VII. Natomiast kilka dni później pani Justyna Mazurkiewicz zaprosiła uczniów klas V-VIII do interaktywnej zabawy - do poszukiwania na terenie szkoły ukrytych kodów QR, pod którymi były zaszyfrowane wypowiedzenia zawierające błędy językowe. Zadaniem wychowanków było odkodowanie informacji dzięki specjalnej aplikacji, a następnie poprawienie błędnych zdań i zapisanie poprawnych odpowiedzi. Większość uczniów szybko odnalazła i zeskanowała kody QR, ale walka o miano "Mistrza języka ojczystego 2020 roku" była zacięta i wymagała wysokiego poziomu umiejętności polonistycznych. Wygrała ją Martyna Rapacz z klasy VIII i to ona otrzymała ten zaszczytny tytuł.

Ortograficzne i czytelnicze potyczki klas I-II

Uczniowie klasy I i II aktywnie uczestniczyli w przygotowanych przez panią Krystynę Brandys i panią Mariolę Cholewę-Żurek „Potyczkach ortograficznych – turnieju klas I-II oraz w „Turnieju czytelniczym”. Podczas ortograficznej rywalizacji uczniowie z wielkim zaangażowaniem wykonywali swoje zadania. Zabawy ortograficzne były urozmaicone, miały różnorodną formę. Przyniosły one dzieciom wiele satysfakcji i wspaniałej zabawy. W trakcie turnieju czytelniczego uczniowie rozwiązywali zagadki, odbyli podróż do świata bajek i znanych dzieciom lektur, układali historyjki obrazkowe, opowiadali ich treść. Była to dla uczniów wspaniała przygoda. Za aktywny udział w konkursach uczniowie zostali nagrodzeni słodkimi upominkami i szkolnymi przyborami.

Gminna Olimpiada Dzieci i Młodzieży z okazji setnej rocznicy urodzin św. Jana Pawła II

Ładowanie...
Ładowanie...
Ładowanie...
Ładowanie...
Ładowanie...

Zagrajmy wspólnie

Zagrajmy wspóln...
Zagrajmy wspólnie! Zagrajmy wspólnie!
       

O tym, że gra z kolegami w rzeczywistym świecie może być naprawdę emocjonująca i ciekawa, przekonali się uczniowie klas starszych biorący udział w wieczorze gier planszowych. Jego organizatorki - pani Justyna Mazurkiewicz i pani Monika Lichosyt stworzyły uczniom możliwość koleżeńskiej rywalizacji w różnego typu rozgrywkach, proponując wspólną zabawę z dala od nowoczesnych technologii. Grze w Jengę5 Sekund, Mistakos, Kim jestem? czy Dooble towarzyszyły niezapomniane emocje.

Spotkanie przy planszówkach pozwoliło dzieciom na naukę spostrzegawczości, refleksu i zręczności, a obfity bufet, pełen smakowitych przekąsek przygotowanych przez rodziców, był miłym przerywnikiem w walce o tytuł "Mistrza gier planszowych 2020 roku". Najlepszymi graczami okazali się uczniowie z klasy VII - Michał i Szymon, którzy rozegrają wkrótce decydujący pojedynek! 

Licznik odwiedzin

Dzisiaj44
Wczoraj32
Wizyt w tym tygodniu110
Wizyt w tym miesiącu153
Łącznie wizyt66182

Odwiedza nas 5 gości oraz 0 użytkowników.

Szkoła Podstawowa w Podsarniu