Koronawirus - to powinieneś wiedzieć!
- Szczegóły
- Utworzono: niedziela, 01, marzec 2020 12:52
Dzień Języka Ojczystego
- Szczegóły
- Utworzono: piątek, 28, luty 2020 14:36
Obchody tego niecodziennego święta przypadającego na dzień 21 lutego przygotowała w naszej szkole pani Justyna Mazurkiewicz. Rozpoczęliśmy je od obejrzenia prezentacji multimedialnej na temat ojczystego języka. Znalazły się w niej liczne ciekawostki o języku polskim oraz historia ustanowienia Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego, który dla milionów ludzi na świecie ma szczególne znaczenie. Przypomina, iż dbałość o język ojczysty, znajomość jego zasad to także piękne świadectwo miłości do rodzinnego kraju. Po teoretycznym wprowadzeniu nadszedł czas na praktyczne działania. Rozpoczął je turniej klas IV-VIII pod hasłem "Jak dobrze znasz język polski?". Najpierw wychowankowie rozwiązywali krzyżówkę z przysłowiami, a następnie poprawiali tekst, w którym znalazły się błędy językowe często popełniane przez uczniów. W trzeciej konkurencji turnieju pojawiły się łamańce językowe, w następnej związki frazeologiczne, a w ostatniej quiz wiedzy o języku polskim. Polonistyczne potyczki wygrała klasa VI, drugie miejsce zajęli ósmoklasiści, a trzecie uczniowie klasy siódmej.
"Polszczyzna jest piękna, ponieważ szeleści jak jesienne liście,
skrzypi jak mróz zimową porą, świszczy jak wiosenny wiatr,
ale i tak rozgrzewa nas niczym lato ortografią i interpunkcją!"
Nauka i zabawa z kodami QR
- Szczegóły
- Utworzono: piątek, 28, luty 2020 14:36
"Zabawa jest nauką, nauka zabawą. Im więcej zabawy, tym więcej nauki" /G. Doman/
Z okazji walentynek nasi uczniowie mieli okazję zagrać w ulubione planszówki. Po emocjonującej dogrywce mistrzem gier planszowych został Szymon Szpak z klasy VII. Natomiast kilka dni później pani Justyna Mazurkiewicz zaprosiła uczniów klas V-VIII do interaktywnej zabawy - do poszukiwania na terenie szkoły ukrytych kodów QR, pod którymi były zaszyfrowane wypowiedzenia zawierające błędy językowe. Zadaniem wychowanków było odkodowanie informacji dzięki specjalnej aplikacji, a następnie poprawienie błędnych zdań i zapisanie poprawnych odpowiedzi. Większość uczniów szybko odnalazła i zeskanowała kody QR, ale walka o miano "Mistrza języka ojczystego 2020 roku" była zacięta i wymagała wysokiego poziomu umiejętności polonistycznych. Wygrała ją Martyna Rapacz z klasy VIII i to ona otrzymała ten zaszczytny tytuł.
Ortograficzne i czytelnicze potyczki klas I-II
- Szczegóły
- Utworzono: środa, 26, luty 2020 16:10
Uczniowie klasy I i II aktywnie uczestniczyli w przygotowanych przez panią Krystynę Brandys i panią Mariolę Cholewę-Żurek „Potyczkach ortograficznych – turnieju klas I-II oraz w „Turnieju czytelniczym”. Podczas ortograficznej rywalizacji uczniowie z wielkim zaangażowaniem wykonywali swoje zadania. Zabawy ortograficzne były urozmaicone, miały różnorodną formę. Przyniosły one dzieciom wiele satysfakcji i wspaniałej zabawy. W trakcie turnieju czytelniczego uczniowie rozwiązywali zagadki, odbyli podróż do świata bajek i znanych dzieciom lektur, układali historyjki obrazkowe, opowiadali ich treść. Była to dla uczniów wspaniała przygoda. Za aktywny udział w konkursach uczniowie zostali nagrodzeni słodkimi upominkami i szkolnymi przyborami.
Gminna Olimpiada Dzieci i Młodzieży z okazji setnej rocznicy urodzin św. Jana Pawła II
- Szczegóły
- Utworzono: niedziela, 23, luty 2020 19:42
Zagrajmy wspólnie
- Szczegóły
- Utworzono: piątek, 21, luty 2020 18:05
O tym, że gra z kolegami w rzeczywistym świecie może być naprawdę emocjonująca i ciekawa, przekonali się uczniowie klas starszych biorący udział w wieczorze gier planszowych. Jego organizatorki - pani Justyna Mazurkiewicz i pani Monika Lichosyt stworzyły uczniom możliwość koleżeńskiej rywalizacji w różnego typu rozgrywkach, proponując wspólną zabawę z dala od nowoczesnych technologii. Grze w Jengę, 5 Sekund, Mistakos, Kim jestem? czy Dooble towarzyszyły niezapomniane emocje.
Spotkanie przy planszówkach pozwoliło dzieciom na naukę spostrzegawczości, refleksu i zręczności, a obfity bufet, pełen smakowitych przekąsek przygotowanych przez rodziców, był miłym przerywnikiem w walce o tytuł "Mistrza gier planszowych 2020 roku". Najlepszymi graczami okazali się uczniowie z klasy VII - Michał i Szymon, którzy rozegrają wkrótce decydujący pojedynek!