image

"Musimy pielęgnować swoją kulturę, musimy pamiętać o swojej historii, musimy pamiętać o swojej tożsamości. Tożsamości ciekawej, niepowtarzalnej, na którą złożyły się nasze skomplikowane dzieje."

 

"Już pływam" 2024

Już pływam
Już pływam Już pływam

Dnia 8 kwietnia 2024 r. sześcioro uczniów z klas II-IV rozpoczęło naukę pływania na basenie
w Kompleksie Beskid Spytkowice w ramach realizowanego projektu „Już pływam”, który ma na celu m.in. upowszechnianie aktywności fizycznej wśród dzieci, nabycie przez nie podstawowych umiejętności pływania, czy profilaktykę wad postawy. Projekt realizowany jest przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego.

juĹĽ_pĹywam.jpg

Laboratoria Przyszłości w Naszej Szkole

Drukarka 3D w szkole to już praktycznie norma. Dzięki temu urządzeniu możliwe jest rozbudzenie wyobraźni uczniów i samodzielne wydrukowanie niestandardowych pomocy edukacyjnych. Obecnie – zależnie od konkretnej technologii – druk 3D pozwala na wykonanie części do różnych urządzeń (nawet samochodów i samolotów). Można stworzyć też zwyczajne przedmioty, takie jak kubki, zabawki, wazony i figurki. Technologia ta jest również używana w medycynie, np. do tworzenia implantów. Drukarki 3D od kilku lat coraz częściej pojawiały się w polskich szkołach. Jednak od września 2022 takie urządzenie powinno być już dostępne w każdej polskiej publicznej szkole podstawowej. Wszystko za sprawą programu Laboratoria Przyszłości, w ramach którego wszystkie chętne szkoły otrzymały środki na zakup m.in. drukarki 3D oraz rzeczy do nauki elektroniki i programowania. Zajęcia z informatyki wydają się idealne do tego, aby zaznajomić uczniów z podstawami druku 3D. Już nawet podczas jednej lekcji można przedstawić podopiecznym ogólną zasadę działania takiej drukarki i wydrukować coś prostego (np. gwizdek).
Drukarka 3D to takie samo narzędzie jak komputer, tablica interaktywna czy zwykła drukarka. Opcji jest wiele, wszystko zależy jedynie od naszej kreatywności.
 
 labora 2 2
labora 2 1
 

Projekt: Od grosika do złotówki

Grosik - logo

Od grosika do złotówki to projekt adresowany do uczniów klas drugich szkół podstawowych, którzy kontynuują go w klasie trzeciej. Realizowany jest od 2007 r. W tym czasie udział wzięło w nim ponad 157 000 uczniów i prawie 240 000 ich rodziców oraz około 7500 nauczycieli z ponad 3400 szkół ze wszystkich województw.
 
Tematyka projektu koncentruje się wokół podstawowych pojęć dotyczących finansów i przedsiębiorczości (pieniądze, zarabianie, racjonalne wydawanie pieniędzy, oszczędzanie, inwestowanie). Dotyczy także szeroko pojętego bezpieczeństwa, trafnego przewidywania i sposobów unikania różnych ryzyk.

Laptop dla ucznia

Banner 1920X1080
Program „Laptop dla ucznia” realizowany jest przez Ministerstwo Cyfryzacji, którego celem jest wsparcie dzieci i młodzieży w rozwoju kompetencji cyfrowych.
Zapewniając uczniom równy dostęp do nowoczesnych technologii, wyrównując szanse i dając możliwość lepszego startu w przyszłość. Wszyscy uczniowie z klasy IV naszej szkoły otrzymali na własność, bezpłatnie laptopa o wartości 2900zł. Sprzęt może być wykorzystany do nauki, rozwoju
kompetencji cyfrowych oraz talentów i zainteresowań.
A3D7DD94-B42D-4CBA-9EBF-13B42F5E7472

Już pływam!

Uczniowie klasy III od kwietnia do czerwca 2023 r. brali udział w zajęciach nauki pływania, które odbywały się na basenie w Kompleksie Beskid Spytkowice w ramach  realizowanego przez naszą szkołę projektu pod nazwą „Już pływam”. Nauka pływania prowadzona była przez wykwalifikowanych instruktorów.
Projekt pn. „Już pływam” miał na celu zachęcić dzieci do uprawiania sportu i rekreacji, co niewątpliwie będzie kształtować charakter, uczyć wytrwałości, cierpliwości, samodyscypliny, poprawiając tym samym kondycję i koordynację ruchową oraz zapobiegając tym samym wadom postawy. Ponadto projekt promuje bezpieczne zachowanie się w wodzie. Projekt jest szansą na upowszechnianie kultury fizycznej oraz promocji Małopolski, jako regionu szczególnie przyjaznego dla uprawiania rekreacji i sportu.
 juĹĽ pĹywam
Projekt realizowany przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego w ramach zadania: Zagospodarowanie czasu wolnego dzieci i młodzieży.

Program Wsparcia Edukacji

 

Ładowanie...
Ładowanie...

Grant 3.0

Ładowanie...

Ładowanie...

 

REALIZACJA PROJEKTU

 

Zajęcia teatralne

Grant 3,0-zajęc...
Grant 3,0-zajęcia teatralne- 1 Grant 3,0-zajęcia teatralne- 1
Zajęcia kółka teatralnego w klasie I realizowane są w ramach Grantu 3.0 
od listopada 2022 r. do czerwca 2023 r. w wymiarze 30 godzin. Wszyscy uczniowie chętnie biorą udział w zajęciach. Zorganizowano dwa przedstawienia dla uczniów 
klas 0 – III pt.: „Na straganie" oraz „ZOO” na podstawie wierszy Jana Brzechwy.
Na zajęciach dzieci rozwijają zainteresowania recytacją, śpiewem i tańcem. Uczniowie samodzielnie projektują i wykonują rekwizyty do przedstawień. Uczniowie podczas zajęć poszerzają swój zasób słownictwa oraz pogłębiają swoją wiedzę na temat teatru.
Na podsumowanie zajęć kółka teatralnego dzieci zaprezentowały swoje umiejętności aktorskie i wokalne swoim rodzicom. Było to wielkie przeżycie zarówno dla małych aktorów, jak i rodziców.
 
 
Grant 3,0-zajęc...
Grant 3,0-zajęcia teatralne-2 Grant 3,0-zajęcia teatralne-2
Na zajęciach teatralnych uczniowie klasy VIII przygotowali wspólnie z nauczycielem prowadzącym inscenizację o tematyce patriotycznej pt. „Urodziny niepodległej”. Opracowali ponadto  do swojego występu scenografię, przygotowali rekwizyty i podkład muzyczny.
W trakcie trwania zajęć ćwiczą dykcję oraz intonację, poznają tajniki pracy aktora, oglądają spektakle telewizji polskiej.Recytyją także poezję gwarową. Ósmoklasiści chętnie i aktywnie uczestniczą w organizowanych zajęciach.
 
Zajęcia artystyczne
 
Grant 3.0- zaję...
Grant 3.0- zajęcia artystyczne Grant 3.0- zajęcia artystyczne
Uczniowie klas I- V mają możliwość uczestniczenia w zajęciach artystycznych w ramach Grantu 3.0 rozwijających ich zdolności plastyczne, kreatywność i wyobraźnię. Czas spędzony razem przy tworzeniu małych dzieł sztuki to dla nich okazja do wspólnej zabawy, tworzenia i nawiązywania więzi koleżeńskich wśród rówieśników, jak i uczniów z innych klas. Mali artyści poznają techniki rysunkowe, pastelowe i malarskie, tworzą  rzeźby z masy solnej i papierowej, wykonują kolaże, plakaty oraz wyklejanki. Ich prace zdobią szkolne korytarze oraz imprezy okolicznościowe.
 
 
Koło szachowe
 
Grant 3,0- zaję...
Grant 3,0- zajęcia szachowe Grant 3,0- zajęcia szachowe
Podczas zajęć szachowych uczniowie poznają nową dyscyplinę, której istotą jest rozwijanie samodzielnego i logicznego rozumowania. Gra w szachy pobudza aktywność twórczą dzieci, przyczynia się do rozwijania ich pamięci, uwagi, wyobraźni wzrokowej i koncentracji oraz  myslenia logiczno-wyobrażeniowego. Udział uczniów w zajęciach wpłynął pozytywnie na ich rozwój oraz poziom logicznego myślenia. 
Nauka gry w szachy, dostarcza dzieciom rozrywki i zabawy. Jest doskonałą formą stymulowania rozwoju emocjonalnego i intelektualnego dzieci na wielu płaszczyznach. Umiejętnosć logicznego myslenia jest bardzo ważna i niezwykle przydatna na dalszym etapie nauki oraz w życiu dorosłym.
 
 Koło matematyczne
Grant 3,0-koło ...
Grant 3,0-koło matematyczne Grant 3,0-koło matematyczne
Zajęcia adresowane są do uczniów kl. VII-VIII, którzy pragną uzupełniać, utrwalać oraz poszerzać wiedzę z matematyki.
Uczniowie systematycznie uczęszczają na zajęcia, które, oprócz rozwijania zainteresowań, realizowane są przede wszystkim pod kątem przygotowania ich do egzaminu ósmoklasisty. 
Na zajęciach uczniowie chętnie pracują, rozwiązują zadania i pobudzają logiczne myślenie poprzez zabawy, gry, ćwiczenia, różnego rodzaju łamigłówki i ciekawostki matematyczne.
Poprzez realizację  programu w sposób ciekawy i atrakcyjny utrwalono i pogłębiono wiedzę zdobytą podczas lekcji i wzbogacono uczniów o nowe informacje.
 
 
 
Zajęcia rytmiczno-muzyczne
Grant 3.0- zaję...
Grant 3.0- zajęcia rytmiczno-muzyczne Grant 3.0- zajęcia rytmiczno-muzyczne
Zajęcia rytmiczno-muzyczne dla klas 1-8 realizowane w ramach Grantu 3.0 mają na celu rozwijanie wrażliwości ,wyobraźni muzycznej, umiejętności rozróżniania barwy dźwięków oraz wyrabianie zdolności skupienia uwagi  czy koncentracji.  Zajęcia muzyczno-ruchowe pomagają przeżyć i zrozumieć miejsce rytmu, koordynując wyobraźnię z wykonaniem. Są środkiem do wyrażania przeżyć muzycznych.  Zabawy ze śpiewem są najbardziej komunikatywną i najprostszą formą zabaw. Muzyka wraz z towarzyszącym jej ruchem wyzwala u dziecka większe zainteresowanie działalnością ruchową, skłania do własnej interpretacji ruchowej. Podczas zajęć rytmiczno muzycznych uczniowie klas starszych uczestniczyli w warsztatach z profesjonalnym nauczycielem śpiewu. Młodsi wychowankowie uczą się gry na Bum-Bum Rurkach co sprawia im ogromną radość. Ponadto wszyscy uczestnicy zajęć uczą się piosenek z różnego repertuaru, które wykonują podczas imprez szkolnych. Podczas zajęć rytmiczno- muzycznych dzieci uczą się tańców integracyjnych np. Break Mixer, Swing między uliczkami i inne. Rytm, dźwięk i melodia pobudzają  do aktywnej pełnej uśmiechu logicznej zabawy, grania i muzykowania.
 
 
 

Licznik odwiedzin

Dzisiaj39
Wczoraj70
Wizyt w tym tygodniu109
Wizyt w tym miesiącu1076
Łącznie wizyt138974

Odwiedza nas 28 gości oraz 0 użytkowników.

Szkoła Podstawowa w Podsarniu