Laboratoria Przyszłości w Naszej Szkole
Drukarka 3D w szkole to już praktycznie norma. Dzięki temu urządzeniu możliwe jest rozbudzenie wyobraźni uczniów i samodzielne wydrukowanie niestandardowych pomocy edukacyjnych. Obecnie – zależnie od konkretnej technologii – druk 3D pozwala na wykonanie części do różnych urządzeń (nawet samochodów i samolotów). Można stworzyć też zwyczajne przedmioty, takie jak kubki, zabawki, wazony i figurki. Technologia ta jest również używana w medycynie, np. do tworzenia implantów. Drukarki 3D od kilku lat coraz częściej pojawiały się w polskich szkołach. Jednak od września 2022 takie urządzenie powinno być już dostępne w każdej polskiej publicznej szkole podstawowej. Wszystko za sprawą programu Laboratoria Przyszłości, w ramach którego wszystkie chętne szkoły otrzymały środki na zakup m.in. drukarki 3D oraz rzeczy do nauki elektroniki i programowania. Zajęcia z informatyki wydają się idealne do tego, aby zaznajomić uczniów z podstawami druku 3D. Już nawet podczas jednej lekcji można przedstawić podopiecznym ogólną zasadę działania takiej drukarki i wydrukować coś prostego (np. gwizdek).
Drukarka 3D to takie samo narzędzie jak komputer, tablica interaktywna czy zwykła drukarka. Opcji jest wiele, wszystko zależy jedynie od naszej kreatywności.
Projekt: Od grosika do złotówki
Od grosika do złotówki to projekt adresowany do uczniów klas drugich szkół podstawowych, którzy kontynuują go w klasie trzeciej. Realizowany jest od 2007 r. W tym czasie udział wzięło w nim ponad 157 000 uczniów i prawie 240 000 ich rodziców oraz około 7500 nauczycieli z ponad 3400 szkół ze wszystkich województw.
Tematyka projektu koncentruje się wokół podstawowych pojęć dotyczących finansów i przedsiębiorczości (pieniądze, zarabianie, racjonalne wydawanie pieniędzy, oszczędzanie, inwestowanie). Dotyczy także szeroko pojętego bezpieczeństwa, trafnego przewidywania i sposobów unikania różnych ryzyk.
Laptop dla ucznia
Program „Laptop dla ucznia” realizowany jest przez Ministerstwo Cyfryzacji, którego celem jest wsparcie dzieci i młodzieży w rozwoju kompetencji cyfrowych.
Zapewniając uczniom równy dostęp do nowoczesnych technologii, wyrównując szanse i dając możliwość lepszego startu w przyszłość. Wszyscy uczniowie z klasy IV naszej szkoły otrzymali na własność, bezpłatnie laptopa o wartości 2900zł. Sprzęt może być wykorzystany do nauki, rozwoju
kompetencji cyfrowych oraz talentów i zainteresowań.
Już pływam!
Uczniowie klasy III od kwietnia do czerwca 2023 r. brali udział w zajęciach nauki pływania, które odbywały się na basenie w Kompleksie Beskid Spytkowice w ramach realizowanego przez naszą szkołę projektu pod nazwą „Już pływam”. Nauka pływania prowadzona była przez wykwalifikowanych instruktorów.
Projekt pn. „Już pływam” miał na celu zachęcić dzieci do uprawiania sportu i rekreacji, co niewątpliwie będzie kształtować charakter, uczyć wytrwałości, cierpliwości, samodyscypliny, poprawiając tym samym kondycję i koordynację ruchową oraz zapobiegając tym samym wadom postawy. Ponadto projekt promuje bezpieczne zachowanie się w wodzie. Projekt jest szansą na upowszechnianie kultury fizycznej oraz promocji Małopolski, jako regionu szczególnie przyjaznego dla uprawiania rekreacji i sportu.
Projekt realizowany przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego w ramach zadania: Zagospodarowanie czasu wolnego dzieci i młodzieży.
Program Wsparcia Edukacji
Grant 3.0
REALIZACJA PROJEKTU
Zajęcia teatralne
od listopada 2022 r. do czerwca 2023 r. w wymiarze 30 godzin. Wszyscy uczniowie chętnie biorą udział w zajęciach. Zorganizowano dwa przedstawienia dla uczniów
klas 0 – III pt.: „Na straganie" oraz „ZOO” na podstawie wierszy Jana Brzechwy.
Na zajęciach dzieci rozwijają zainteresowania recytacją, śpiewem i tańcem. Uczniowie samodzielnie projektują i wykonują rekwizyty do przedstawień. Uczniowie podczas zajęć poszerzają swój zasób słownictwa oraz pogłębiają swoją wiedzę na temat teatru.
Na podsumowanie zajęć kółka teatralnego dzieci zaprezentowały swoje umiejętności aktorskie i wokalne swoim rodzicom. Było to wielkie przeżycie zarówno dla małych aktorów, jak i rodziców.
Na zajęciach teatralnych uczniowie klasy VIII przygotowali wspólnie z nauczycielem prowadzącym inscenizację o tematyce patriotycznej pt. „Urodziny niepodległej”. Opracowali ponadto do swojego występu scenografię, przygotowali rekwizyty i podkład muzyczny.
W trakcie trwania zajęć ćwiczą dykcję oraz intonację, poznają tajniki pracy aktora, oglądają spektakle telewizji polskiej.Recytyją także poezję gwarową. Ósmoklasiści chętnie i aktywnie uczestniczą w organizowanych zajęciach.
Zajęcia artystyczne
Uczniowie klas I- V mają możliwość uczestniczenia w zajęciach artystycznych w ramach Grantu 3.0 rozwijających ich zdolności plastyczne, kreatywność i wyobraźnię. Czas spędzony razem przy tworzeniu małych dzieł sztuki to dla nich okazja do wspólnej zabawy, tworzenia i nawiązywania więzi koleżeńskich wśród rówieśników, jak i uczniów z innych klas. Mali artyści poznają techniki rysunkowe, pastelowe i malarskie, tworzą rzeźby z masy solnej i papierowej, wykonują kolaże, plakaty oraz wyklejanki. Ich prace zdobią szkolne korytarze oraz imprezy okolicznościowe.
Koło szachowe
Podczas zajęć szachowych uczniowie poznają nową dyscyplinę, której istotą jest rozwijanie samodzielnego i logicznego rozumowania. Gra w szachy pobudza aktywność twórczą dzieci, przyczynia się do rozwijania ich pamięci, uwagi, wyobraźni wzrokowej i koncentracji oraz myslenia logiczno-wyobrażeniowego. Udział uczniów w zajęciach wpłynął pozytywnie na ich rozwój oraz poziom logicznego myślenia.
Nauka gry w szachy, dostarcza dzieciom rozrywki i zabawy. Jest doskonałą formą stymulowania rozwoju emocjonalnego i intelektualnego dzieci na wielu płaszczyznach. Umiejętnosć logicznego myslenia jest bardzo ważna i niezwykle przydatna na dalszym etapie nauki oraz w życiu dorosłym.
Koło matematyczne
Zajęcia adresowane są do uczniów kl. VII-VIII, którzy pragną uzupełniać, utrwalać oraz poszerzać wiedzę z matematyki.
Uczniowie systematycznie uczęszczają na zajęcia, które, oprócz rozwijania zainteresowań, realizowane są przede wszystkim pod kątem przygotowania ich do egzaminu ósmoklasisty.
Na zajęciach uczniowie chętnie pracują, rozwiązują zadania i pobudzają logiczne myślenie poprzez zabawy, gry, ćwiczenia, różnego rodzaju łamigłówki i ciekawostki matematyczne.
Poprzez realizację programu w sposób ciekawy i atrakcyjny utrwalono i pogłębiono wiedzę zdobytą podczas lekcji i wzbogacono uczniów o nowe informacje.
Zajęcia rytmiczno-muzyczne
Zajęcia rytmiczno-muzyczne dla klas 1-8 realizowane w ramach Grantu 3.0 mają na celu rozwijanie wrażliwości ,wyobraźni muzycznej, umiejętności rozróżniania barwy dźwięków oraz wyrabianie zdolności skupienia uwagi czy koncentracji. Zajęcia muzyczno-ruchowe pomagają przeżyć i zrozumieć miejsce rytmu, koordynując wyobraźnię z wykonaniem. Są środkiem do wyrażania przeżyć muzycznych. Zabawy ze śpiewem są najbardziej komunikatywną i najprostszą formą zabaw. Muzyka wraz z towarzyszącym jej ruchem wyzwala u dziecka większe zainteresowanie działalnością ruchową, skłania do własnej interpretacji ruchowej. Podczas zajęć rytmiczno muzycznych uczniowie klas starszych uczestniczyli w warsztatach z profesjonalnym nauczycielem śpiewu. Młodsi wychowankowie uczą się gry na Bum-Bum Rurkach co sprawia im ogromną radość. Ponadto wszyscy uczestnicy zajęć uczą się piosenek z różnego repertuaru, które wykonują podczas imprez szkolnych. Podczas zajęć rytmiczno- muzycznych dzieci uczą się tańców integracyjnych np. Break Mixer, Swing między uliczkami i inne. Rytm, dźwięk i melodia pobudzają do aktywnej pełnej uśmiechu logicznej zabawy, grania i muzykowania.Laboratoria przyszłości
Uzdolnieni przyrodniczo - matematycznie
Od listopada 2019 do czerwca 2020 r. w naszej gminie trwał projekt dla szkół podstawowych z Podsarnia, Harkabuza, Bielanki i Raby Wyżnej, który skupił tych najzdolniejszych uczniów z naszych szkół. Raz w miesiącu uczniowie uczestniczyli w zajęciach rozwijających wiedzę i poszerzających horyzonty z chemii, biologii, matematyki i fizyki. W ramach projektu uczniowie mieli wyjechać na wyższe uczelnie w Krakowie, a tam uczestniczyć w pokazach prowadzonych przez studentów.
Więcej artykułów…
Strona 1 z 3
- Start
- poprz.
- 1
- 2
- 3
- nast.
- Zakończenie